Monster Mutant – Gold Strike

Standard

Monstermutanten slår till med ett guldslag, vem den slår och varför får vara osagt.

Hur smakar det?
Doftar faktiskt precis som Battery, vilket bådar väl för det är en av mina absoluta favoriter. Smakar faktiskt som Battery också, men lite sötare och inte med den där karaktäristiska strävheten som Battery kommer med. Smaken får närmast beskrivas som klassisk energidricka. Samma smak som otaliga generiska märken försöker efterlikna men ingen lyckas. Förutom Battery och nu Monster. Betydligt sötare än Battery är den, nästan som att de blandat lite bubbelgum i drickan också. Den har en ganska så märkbar syrlighet till sig också, man känner hur det liksom ”skruvar sig” bak i mungiporna efter varje klunk, något jag välkomnar. Eftersmaken är formidabel och det märks verkligen att det är mycket socker i den (17g per 100ml) för man blir klibbig på läpparna efteråt. Väldigt gott!

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes för ett bra tag sedan på ovrhyped.se

Slutsats
Då bruken är helt på thai eller något sådant har jag ingen aning om vad den skall smaka. Men smak behöver ingen textförståelse för att nå fram. Riktigt god dricka som får mig att tänka gammal klassisk ”OG” energidricka. Hade den varit lättare att få tag på hade detta utan tvekan blivit en dricka som ingår i den vanliga rotationen.

Slutbetyg

Bang Energy Drink – Piña Colada

Standard

Jag gillar varken Piña Colada eller att fastna i regnet, så drickan har ett lite kämpigt utgångsläge

Hur smakar det?
Stoppar nosen i burken och ryggar genast. Stark stark doft av kokos och jag tänker bara på hemska tvålar och märkliga parfymer. Tar motvilligt första klunken och det är faktiskt inte så illa som jag befarade, men inte långt ifrån. Det smakar pina colada, inget snack om saken. Mycket kokos och en hint av ananas. Just ananasen är väldigt blygsam, drickan hade tjänat på att ha en lite mera djupgående smak av den gula frukten. Den ligger bara där som en liten underton, drunknar mer eller mindre i den annars så framträdande kokosen. Eftersmaken är bara kokos, smakar schampo. Ju fler klunkar man tar desto sämre blir smaken. Plötsligt börjar det bara smaka blaskigt, en väldigt ihålig sötma som inte har någon som helst substans.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på coopers candy.

Slutsats
Det var egentligen döfött, kokos är något av det hemskaste jag vet men det fanns en liiiiten strimma av hopp att detta kanske skulle vara drickan som konverterade mig. Dock blev så inte fallet och detta är i min mun ett riktigt bottennapp. 1/4 av burken mäktade jag med innan det fick bli vasken och korka upp en Red, White & Boom som plåster på såren.

Slutbetyg

Bang Energy Drink – Rainbow Unicorn

Standard

Bronys, Stockholm pride, RGB datorer och allt som är sött i en enda liten burk

Hur smakar det?
Doftar väldigt ensidigt av jordgubbe för att vara en, vad jag antar, pressad enhörning som blivit kolsyrad. Smaken å andra sidan, den är mera pressad enhörning än doften. En parad av smaker sköljer över smaklökarna och det är snudd på överväldigande. Först och främst: Det är sött, oerhört sött, nej galet sött. De har gått in i en godisbutik i stil med Hemma kväll, tagit en näve från varje gelégodis, hällt det i en mixer och sen sodastreamat det. Tyvärr det bästa sättet att beskriva smaken på. En helt vansinnig blandning av söta saker. Kanske det märkligaste med hela drickan är att det faktiskt fungerar. Eftersom de tog alla godisar de kunde hitta blev det några sura godisar med och dessa sura godisar hjälper till att ta udden av den annars så sockersöta bomben som är Rainbow Unicorn. Eftersmaken är oerhört trevlig den med, hänger kvar länge och väl och ger mersmak. Eftersmaken påminner mest om klassiska smaken bubbelgum.

Vart hittar jag läseblasken?
Köptes på coopers candy.

Slutsats
Att det skulle vara sötsliskigt utav bara helvete var min misstanke och de levererade just detta. En dricka man kanske tröttnar på relativt snabbt, men lite då och då fungerar den för att sätta fart på smaklökarna. Sockerfri är den också vilket inte märks speciellt på smaken. Känsliga för sötningsmedel hade nog reagerat men den har inte någon överdriven smak av artificiella sötningsmedel. Som jag anser att de flesta ”funktionsdrickor” såsom Nocco, Heat och Celcius har. Nej överraskande välbalanserad dricka som borde testas. Om man gillar pressad regnbågsenhörning det vill säga.

Slutbetyg

Bang Energy Drink – Bangster Berry

Standard

Thank you berry much?

Hur smakar det?
Doftar typ blåa bär, amerikansk druva, blåbär och björnbär tycker jag mig känna. Smakar mycket riktigt skogsbär vid första klunken. Tänk dig typ Yoggi skogsbär, fast minus smultron/jordgubbar då. Varje ny klunk är till en början riktigt trevlig. En härlig smak av blåbär/björnbär/grape med fin sötma, men sen kommer det en ganska aggressiv syrlighet som tar en med överraskning. Lite för syrlig faktiskt för att det skall vara okej. Dock försvinner syrligheten ganska så fort och lämnar åter igen över kommandot till den trio av blålila bär som jag tidigare identifierat. Eftersmaken är väldigt trevlig och sötman fungerar faktiskt i bra balans med syrligheten på eftersmaken. Tydlig smak av artificiella sötningsmedel i denna drickan dock.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på coopers candy.

Slutsats
Jodå, thank you berry much indeed. Helt okej dricka, blev lite orolig först när den mest doftade av amerikanska smaken känd som grape (det vill säga vindruvor) då detta är en smak jag inte är helt förtjust i. Men glatt överraskad när det istället smakade sodastreamad skogsbär Yoggi, ja det låter inte så gott när man beskriver det så, men det är en god dricka. Förutom den där lite väl intensiva syran som händer strax efter att man tagit sig en klunk. Skruva ner den och vi har en riktigt lyckad dricka.

Slutbetyg

Bang – Frosé Rosé

Standard

Ett två tre, fanta och rosé? Hoppas inte denna drickan smakar vin…

Hur smakar det?
Doftar tack och lov inte alls som rosévin utan snarare som blommor blandat med smultron. Smaken är som doften, smultron och vilken ordentlig käftsmäll med smultron också! Riktigt härlig somrig smak av smultron och/eller jordgubbar blandat med kopiösa mängder sötningsmedel gör detta till en riktig sockerbomb, fast utan socker då. Drickan har även en lite syrlig frisk karaktär till sig, inte riktigt som en pingvinstång med smaken sur smultron, men åt det hållet. Eftersmaken är lika somrig den och har en härlig smak i flera minuter efter varje klunk. Sötningsmedlet är sukralos och det känns nästan inga som helst bismaker av detta artificiella sötningsmedel. Gott från början till slut.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på coopers candy.

Slutsats
Var lite orolig att det skulle vara någon rosvatten / rosé dricka men namnet hade inget med smaken att säga. Varför kunde de inte bara kallat den ”Woodland strawberry explosion!” eller något i den stilen? Fenomenalt god dricka som måste testas. Fler ord behövs inte, köp!

Slutbetyg

Bang energy drink – Peach mango

Standard

Persika och mango, två fantastiska frukter som brukar fungera bra tillsammans

Hur smakar det?
Doftar mera persika än mango, vilket inte är mig emot. Smakar också mer persika än mango, jag är faktiskt inte helt säker på att de kom ihåg att stoppa i någon mango. Det smakar dock inte bara persika, men kan inte riktigt sätta fingret på vad den andra smaken är. Varje ny klunk är initialt inte speciellt god, snudd på lite kemisk smak. Men sen kommer eftersmaken och den är fantastisk. Underbar smak av persika (fortfarande inte hittat någon mango) som hänger kvar länge och väl. Sötman är ganska bra den med, smakar inte överdrivet av artificiella sötningsmedel, men man känner helt klart att dom finns där. Som med andra Bang drickor tröttnar man efter en stund på drickan, det smakar en aningens för kemiskt för att detta skall vara riktigt najs. Eftersmaken kan inte rädda detta dessvärre.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på coopers candy.

Slutats
Är jag ledsen över att mango inte dök upp till festen? Nej inte direkt, mango är oftast en sötsliskig sak med en profil jag inte är helt överens med. Men persikan var najs, när den var på väg ut det vill säga. Eftersmaken är det bästa med drickan, tyvärr måste man ta sig en klunk för att få eftersmaken, så det är inte helt problemfritt. Drickan är ”okej” men inte mycket mer än så.

Slutbetyg

Bang energy drink – Lemon Drop

Standard

Citron brukar passa i energidrickor, frågan är om denna drickan kommer droppa med en bang eller bara banga.

Hur smakar det?
Doftar lovande av söt citron och ingen hemsk WC-Anka kemikaliedoft. Första klunken och… nope inte direkt det jag förväntade mig. Det är en annorlunda citron, smakar inte som Fanta Citron eller som den orecenserade Reign Lemon HDZ det är något mitt i mellan. Den är nog närmast Reign i smaken men de har inte riktigt lyckats med citronsmaken, den smakar liksom ”smutsig” i brist på ett bättre ord. Som att de gjorde en citronsmak och råkade putta i något annat som inte hör hemma. Något jag inte kan sätta fingret på. Ju längre ner i burken jag kommer desto mer uppenbart blir det att detta är ingen hit. Syrligheten från citronen är initialt ganska påtaglig men lämnar snabbt över till den konstiga söta citronen i drickan. Balansen på sötma och syrlighet är bra, men smaken är inte toppen. Vilket självklart är ett problem.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på coopers candy

Slutsats
Hoppades verkligen att detta skulle smaka som Reign Lemon HDZ, eller varför inte en klassiker såsom Burn Lemon Ice. Men istället får vi en dricka som i brist på ord känns förorenad. Den går helt klart att dricka, ingen total katastrof, men den är inte alls så god som man hoppats. Duger om man är sugen på något som liknar citron men det finns i dagsläget andra alternativ som jag hade valt flera gånger om innan jag tar denna drickan igen.

Slutbetyg

Bum Bum

Standard

Portugisiska för stark eller slang för rumpa? Ingen aning faktiskt, färgstark burk iaf.

Hur smakar det?
Doftar väldigt svagt av bubbelbum när man öppnar burken, vilket tar bort både teorierna för att namnet betyder stark och/eller rumpa. Smaken faller under samma kategori, det vill säga svag. Det skall nog smaka bubbelgum, men det är ett väldigt blygsamt bubbelgum isf. Väldigt kemiskt bubbelgum också, inte för att det är en smak som finns naturligt, men det smakar lite som att de lät sommarjobbaren göra ett försök till smaken. Syrlig är drickan också, vilket hade varit okej om drickan haft någon sötma att tala om. Eller tja, drickan har sötma men den är som allt annat i drickan, svag.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes i en kiosk någonstans i trakten runt Jönköping.

Slutsats
Även om jag inte vet vad deras antydan är så älskar jag namnet och burken. Jag önskar att det kunde vara ett produktnamn vi har i vardagen. ”Jag skall bara gå och köpa mig en Bum Bum” ”En Bum Bum vodka tack!”. Men ack så kommer nog inte bli fallet för det smakar verkligen inte mycket av något och tror den hade haft svårt att slå sig emot etablerade namn såsom Red Bull och Monster ändå. Det var värt ett försök.

Slutbetyg

Red White & Boom – Liberty

Standard

Ah så här skall tydligen frihet smaka, jag har alltid undrat!

Hur smakar det?
Doftar skogsbärsyoghurt blandat med lemon curd, inte helt fel faktiskt. Smaken är typ den samma, Yoggi skogsbärsyoghurt och så har de blandat i lite lemon curd eller liknande. Initialt är det mest citron som smakar, riktigt söt citron och inte någon Fanta Lemon här inte. Sen kommer skogsbären, som om man skall tro burken endast är björnbär och det är oerhört trevligt. Efter att björnbäret förgyllt smaklökarna med sin närvaro kommer lemon curden tillbaks och står för en frisk och härlig avslutning. Dock har inte björnbäret gjort sitt då båda smakerna dansar runt varandra en lång stund efter varje klunk och ger en riktigt trevlig smakupplevelse. Smakerna känns naturliga och fräscha, sötman är påtaglig men jag känner inte av någon märkbar bismak av artificiella sötningsmedel. Gett från början till slut.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ovrhyped.se

Slutsats
En lite märklig smakkombination tycker jag, citron och björnbär. Men det funkade riktigt bra i denna drickan. Sötman är oerhört trevlig och smakerna kompletterar varandra. Finns faktiskt inte en enda negativ sak att säga om drickan. Fem av fem, ut och köp!

Slutbetyg

Red White & Boom – Justice

Standard

Rättvisans gudinna Justitia får en dricka som skall smaka jordgubbar och kiwi, får väl försöka ge drickan en rättvis bedömning helt enkelt.

Hur smakar det?
Doftar lite av jästa jordgubbar blandat med vad jag misstänker skall föreställa kiwi, smaken kanske är mer lockande än doften. Kiwin tar nästan helt över, vilket inte är mig emot för jag råkar gilla kiwi. Men jordgubben finns där i bakgrunden också, den smakar dock mest artificiellt och är inte det bästa med drickan. Smaken av kiwi är intensiv och trevlig, känns som att de mosat en kiwi och utvunnit safterna ur den. Eftersmaken är sådär gött stickig som en kiwi kan vara. Jordgubben gör små korta inspel även i eftersmaken men eftersom den smakar så fejk vill jag bara att den skall gå sin väg och lämna plats åt kiwin. Sötman är bra, märks inte alls att det är artificiella sötningsmedel, inte de där annars karaktäristiska bismakerna av vad det nu dom stoppat i. Överlag, en helt okej dricka.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på overhyped.se

Slutsats
Kiwi och jordgubbe är en klassisk kombination som ofta går hem. Det fungerar fint i denna drickan med, jordgubben är dock lite väl fejk och jag uppskattar inte helt smaken på den. Om de hade blandat i lite av jordgubbssmaken som Coca-Cola fått till i exempelvis Fanta Starwberry kanske det hade blivit snäppet bättre. Men smaken av kiwi är trevlig, jag gillar kiwi och således gillar jag denna drickan. Ny favorit från Merica energy? Nope, där leder fortfarande ‘Merican Classic och Impeachment. Men en av de bättre smakerna ändå.

Slutbetyg