G Fuel – Berry Bomb

Standard

Blåbär och jordgubbe i en bomb, smakexplosion eller död?

Hur smakar det?
Doften är ganska intensiv iaf, doftar gott av båda blåbär och jordgubbar, mer åt det blåa bäret dock. Smaken är den samma, en bra blandning av de båda bären. Sött och trevligt, dock med lite av den där karaktäristiska sötman från zero drickor. Men bären smakar faktiskt riktigt trevligt. Inte syntetiskt direkt, lite mera åt godis hållet, men utan att bli överdrivet. Blåbäret är verkligen det bäret som märks mest i smaken. Inget jag har något emot då den absolut bästa energidrickan (förutom original Red Bull) är Red bull Blåbär. Tycker nog ändå att det är ett hallon med i bilden med ju längre ner i burken jag kommer. Den lite syrliga eftersmaken som ett hallon bjuder på dyker upp på eftersmaken och lär knappast bero på de andra två bären. Kanske en liten blandning av bluerazz? Försvinnande gott är det iaf. Lättdrucken och väldigt trevlig i smaken.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Man vet aldrig med bär. Antingen syntetisk katastrof eller yoggi skogsbärsyoghurt. Detta är det sistnämnda för smaken är angenäm från början till slut. Sötman har de fått till bra med, även om den inte kommer ”lura” folk som inte klarar av smaken av sötningsmedel. Men det är en fin blandning av iaf två goda bär, anser fortfarande att hallon är med i bilden med. Hade den funnits på svenska marknaden skulle det nog blivit ett inslag i rotationen helt klart.

Slutbetyg

G Fuel – Red Licorice

Standard

Sheetz är tydligen en Amerikansk matvarukedja, som valt att göra en dricka med gaming märket G Fuel, med smak av röd lakrits. Lite udda.

Hur smakar det?
Det var många många år sedan jag åt röd lakrits, redvines mer specifikt, så jag är faktiskt väldigt osäker på hur detta skall smaka. Av doften att döma är det bubbelgum tuttifrutti med stark närvaro av banan. Smaken är faktiskt precis som doften, bubbelgum med tuttifrutti och en stark närvaro av banan. Väldigt trevlig smak måste jag säga. Väldigt sötsliskigt men samtidigt uppfriskande på något märkligt vis. Är det såhär rödlakrits skall smaka eller har dom bara hittat på en helt egen smak? Ingen aning, men jag njuter av varje klunk. Sötman är som sagt väldigt bra, även om det är sockerfritt. Den där klassiska sötningsmedelseftersmaken kommer aldrig riktigt fram. Gissningsvis drunknar den i den intensiva smaken av bubbelgum. Eftersmaken är en aningens frisk på slutet, inte direkt syrlig, men det kommer en våg av något lättare som avrundar varje klunk på ett tillfredsställande vis.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
I och med att jag inte hade en aning om hur röd lakrits skall smaka så kunde detta går precis hur som helst. Vanlig lakrits gillar jag ju skapligt. Men det finns inget i denna drickan som har något gemensamt med den svarta lakrits vi är vana vid här. Det smakar bara koncentrerat bubbelgum godis och jag klagar inte. Bubbelgum är en sådan smak som dyker upp överallt och som lätt blir tjatig. Men på denna drickan har dom fått till en väldigt delikat variant som nog är uppe i det översta skiktet av bra bubbelgumsdrickor. Handlar jag något annat och de råkar ha en burk eller två av denna i den digitala varuhyllan kommer det garanterat slinka med en burk eller två.

Slutbetyg

G Fuel – Clickbait

Standard

Tryck på denna artikel för en chans att vinna 10 000kr och en iPad!

Hur smakar det?
Denna gången fuskades det faktiskt lite och smakerna stod angivna på innehållet på burken. Så körsbär och granatäpple skall detta vara och kan hålla med om att det doftar faktiskt precis så när man öppnar burken. Smaken är dock lite anonymare men visst känner man att det är sagda frukter även där. Sötman är inte så direkt utan först kommer faktiskt en ganska så oväntad strävhet efter klunken. Lite som att dricka en Battery. Körsbäret är först ut i smakerna och det är ett lite syrligt körsbär och inte den lite sötare varianten. Men en trevlig och mild sötma och genuint god smak av körsbäret. Granatäpplet är inte glömt det heller utan dyker upp även det och bidrar med sin trevliga och ganska milda sötma. Samspelet är inte riktigt 50/50, lite fördel till körsbäret, men smakerna fungerar väl tillsammans. Märks att det är en zero man dricker då sötman inte har det djup man önskar. Men med drickans annars så syrliga natur så fungerar det och den är förlåten.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Vet inte vad som var speciellt clickbait med denna drickan. Fin burk och fint innehåll. Clickbait hade varit om de hade skrivit typ ”The best tasting energy drink you’ve ever tasted, also local single girls in your area inside!”. Så känns inte som att de förstod sitt eget namn. Men detta är en riktigt trevlig dricka som jag gärna hade blivit clickbaitad av igen. Om G Fuel någonsin letar sig in på den inhemska marknaden det vill säga.

Slutbetyg

G Fuel – Pink Drip

Standard

Jag kan inte kommentera på något vis kring drip utan att framstå som en boomer, så här är en dricka som smakar rosa

Hur smakar det?
Doftar förvånansvärt lite, en ganska subtil doft av generiskt godis är allt jag känner. Smakar likadant, odefinierat men väldigt gott sött godis. Fruktig sockervadd typ. Lite smak av jordgubbar tycker jag mig känna också. Ett virrvarr av söta saker helt enkelt. Sötman har dom fått till snudd på perfekt på denna drickan. Zero sugar man gott om sötma och inte den där tråkiga ”ihåligheten” som vissa zero drickor får. Inga bismaker av sötningsmedel, nej detta är bra. Smakerna varierar bland olika godisinslag utan att aldrig gå den syrliga rutten, vilket jag uppskattar. Eftersmaken är mer av det samma. Det smakar trevligt av jordgubbssockervadd och allmänt sötslisk länge efter varje klunk. Mycket godare när den är kylskåpskall än när den blivit lite rumstempererad. Så in i kylen igen åker den när den börjar närma sig några plus för mycket.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Man vet aldrig riktigt med G Fuel. Ibland får dom till en bra sötma och ibland är det bara en stor besvikelse. Detta är ett lyckat exemplar och en väldigt god dricka. I ärlighetens namn smakar det såpass generiskt att den smakar som flera andra drickor från exempelvis G Fuel och Bang (och säkert fler än det) alla som gett sig på någon form av cotton candy smak är i detta området och sniffar. Men det var en dricka jag tyckte var väldigt trevlig och något jag skulle kunna köpa igen om jag ändå skall ha något annat.

Slutbetyg

Cult – Mango & Chili

Standard

Chili i drickor är ett big nono, men kanske kan denna övertyga mig om annat?

Hur smakar det?
Som vanligt börjar vi med doften och det doftar riktigt tjock mango juice. Jag förväntar mig nästan att det kommer vara grynigt i drickan för det doftar så sjukt intensivt. Okej den var inte grynig och det smakar faktiskt ganska rejält av mango, i någon sekund. Det jag trodde skulle vara en sötsliskig historia är istället väldigt syrligt och jag blir helt sträv på tungan efter varje klunk. Den intensiva mango doften återfinns knappt i smaken. Förvisso smakar det mango, men bara kanske 20% av vad doften gav ett intryck av. Desto längre ner i burken jag kommer desto värre blir det. Sötman är väldigt sötningsmedel-aktig (sukralos i detta fallet) och passar sig inte alls med mangon. Ska det vara mango skall det vara sötslisk, såsom Mango Loco från Monster. Vart chilin befinner sig i hela den här ekvationen vet jag inte, vilket inte gör mig det minsta besviken för jag avskyr verkligen när läskeblasken är stark.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes i Norge vintern 2022, men har skådats på svensk mark, på Pressbyrån.

Slutsats
Det som doftade så lovande föll platt på marken. Trevlig mango i kanske två sekunder sedan bara en pina av syrlighet och dålig sötning. Jag är bara en tredjedel genom burken nu men är redan så galet trött på denna att det snart blir vasken. Om man är ett stort fan av syrlighet så är detta nog kanoners. Om man däremot tänker att det vore skoj med en dricka som innehåller chili kan du fetglömma denna drickan för det finns inte minsta lilla gnutta chili i den. Ett misslyckande från start till slut helt enkelt.

Slutbetyg

G Fuel – Spyro – Dragon Fruit

Standard

Spyro, en odödlig klassiker bland plattformsspel och drakfrukt är ju vanligtvis ganska så gott, tror jag…

Hur smakar det?
Doftar, ja vad doftar det egentligen? Sött kan jag konstatera, men nu slår det mig att jag vet nog inte hur drakfrukt egentligen skall dofta eller smaka. Smaken är som en blandning mellan passionsfrukt och ananas, ganska så syntetiska sådana också. Den absolut första smaken som når tungan är inte speciellt trevlig, det påminner om smaken du får på läpparna när man blåser upp en ballong. Sen kommer en väldigt syntetiskt smakande kombination av passionsfrukt och ananas. Som typ funkar, men inte mycket mer än så. Eftersmaken är lite udda. Först blir det strävt och lite sticksigt på tungan och sen kommer en ganska så behaglig söt smak av obestämd natur som liksom rundar av drickan. Den eftersmaken är kanske det bästa med hela drickan. Sötman märks att det är en dricka utan socker man dricker. Sötman känns ”ihålig” och de kunde ha gjort det bättre. Bara för att det är sockerfritt så behöver det inte smaka såhär platt. Men överlag, en okej dricka.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Nja jag tror inte detta är något att köpa igen. Man köper den la mest för att det är en Spyro-temad dricka och inte mycket mer än så. Ett samlarobjekt mer än en dricka man köper ett flak av för att sitta uppe och spela hela natten. Inte direkt något fel på smaken, även om de missat lite på sötman och den lite väl syntetiska tropiska smaken. Smakar det drakfrukt? Ingen aning faktiskt, jag får helt enkelt åka till tropikerna och testa en sådan frukt för att kunna svara på den frågan. En ok dricka för ett engångsköp.

Slutbetyg

Red Bull – Summer edition – Juneberry

Standard

Red bull blandar till en dricka på ett för mig helt okänt bär

Hur smakar det?
Doftar Yoggi skogsbär, vilket inte är mig emot. Smakar också lite som yoggi skogsbär, blandat med Red bull. Ganska kort efter att man fått en söt och trevlig smak av, vad det nu är, så kommer en ganska så intensiv syrlighet traskandes. Syrligheten är potent och stannar kvar länge. Den tidigare söta goda smaken av yoggi skogsbär är undanpetad till ett mörkt hörn och kommer aldrig riktigt tillbaks där ifrån. I samband med den syrliga smaken kommer ett inslag av beska också. Ett inslag som jag gärna hade varit utan. Varje ny klunk följs av samma mönster. Att det är en trevlig söt smak till en början men sen kommer syrligheten och fullkomligen tar över. Eftersmaken har lite mer av en närvaro från den goda söta bärsmaken, men vid det här laget är den så svag att den knappt mäktar med att ens kittla smaklökarna. Lite felbalanserad dricka för min smak.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på pressbyrån, men kan hittas lite över allt.

Slutsats
Red bull och deras editions är generellt sett riktigt svaga. Varje år köper jag mig en eller två burkar för test men återvänder aldrig. Lutar åt att det blir samma sak även i år. Jag håller mig som vanligt hellre till vanlig Red bull eller blåbärsvarianten. Min förhoppning att detta skulle vara åt blåbärshållet krossades helt av den överdrivna syrligheten. Folk som gillar syrligt kommer nog gilla denna. Men för egen del, neh, pass.

Slutbetyg

G fuel – Strawberry Slushie

Standard

Låter som en underbart sliskig dricka, hoppas den levererar

Hur smakar det?
Först och främst (Som vanligt) doften, oj! Så fort man öppnar burken fullkomligen exploderar rummet i en super-sliskig doft av jordgubbar och vanilj. Tar man nosan närmare känner man hur otroligt syntetisk drickan doftar, på ett ganska bra sätt då. Första klunken är precis som man kan ana, oerhört intensiv. Det är en käftsmäll av sötslisk och super syntetisk jordgubbe. Vissa frukter och bär är bara hemska när de är väldigt märkbart syntetiska, men här fungerar det, en stund iaf. Den starka smaken av jordgubbe går dock inte riktigt hand i hand med sötman på drickan. Efter att smaklökarna lugnat ner sig lite så känner man hur sötman inte har så mycket kropp att föra vidare upplevelsen på. Sötman är lite ihålig och jag hade önskat en bättre sötma. Sött är det, men på fel sätt. Märks att det är en light om man säger så. Men eftersmaken hänger kvar länge och den syntetiska jordgubben fungerar i alla dess stadier. Efter halva burken blir man antagligen ganska trött på den dock.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Precis så intensiv som man kan tänka sig. Tror streamern de har samarbete med för denna smaken primärt spelar Fortnite, vilket passar bra till temat och smaken på drickan. Men för oss andra som inte spelar Fortnite är det en fenomenalt sliskig dricka som tyvärr faller lite på målsnöret beträffande just sötman. Låt inte orden syntetisk jordgubbe avskräcka, det fungerar faktiskt riktigt bra. Speciellt om du gillar intensiva drickor med mycket smak.

Slutbetyg

Bang – Blue Razz

Standard

Amerikanska storfavoriten blue raspberry utan socker och med massa energi

Hur smakar det?
Doftar som det sig bör, lite som Yoggi skogsbär typ. Smaken är dock inte riktigt lika potent som doften. Känner en lite blygsam smak av hallon blandat med något. Lite kemisk smak på drickan, vilket ju aldrig är ett gott betyg. Det är lite som en dålig parfym som är blandad i en oerhört blaskig dricka. Sötman är inte kanon i denna drickan, känns väldigt vattnig. Bang har levererat bättre på många andra drickor. Här märks det verkligen att det är en light dricka det rör sig om och en ganska så medioker sådan dessutom. Eftersmaken är väl det trevligaste med drickan för då smakar det faktiskt blue raspberry och sötman som tidigare var så oinspirerad och klen har kommit tillbaks och ger faktiskt ett okej intryck. Men det är efter att man kämpat sig igenom en dimma av medelmåttighet.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på tastyamerica.se

Slutsats
Nej detta är väldigt mediokert, på gränsen till dåligt. En svag smak av något som är ganska kemiskt/parfymerat tillsammans med en vattnighet som inte lämnar mycket att tycka om. Smakar inte dåligt direkt, smakar bara väldigt väldigt tråkigt. Det finns ett bokstavligt hav av andra drickor jag hade valt före denna igen. Endast för folk som är storförtjusta i allt blue raspberry.

Slutbetyg

Shark God – Shark Cola

Standard

Inget går hand i hand som cola och hajar

Hur smakar det?
Väldigt oväntad doft då det istället för cola doftar kemisk ananas, va? Smaken är lika udda som doften, det smakar som kemisk tropisk dricka och inte minsta lilla spår av cola. En blandning av kemisk ananas, passionsfrukt och obestämt. Det är inte gott, samtidigt som det på något märkligt vis inte är äckligt heller. Den kemiska smaken är verkligen ett stort irritationsmoment, men sötman i drickan (notera att detta är en sockerfri dricka) väger faktiskt upp lite. Jag har bara ingen aning om vart colan skall finnas i denna syntetiska grummel. Ganska hög syrlighet i drickan, varje klunk är lite som en mild citron i smaken. Väldigt oväntad smak överlag på denna. Har det skett ett misstag?

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på cooperscandy.se

Slutsats
Hur skall man sammanfatta detta då? Det smakar definitivt inte cola och den fruktiga smaken är oerhört kemisk och falsk. Men på något bissart vis så är det ändå fullt drickbart. Pumpad med koffein också, 66mg per 100ml vätska. Så pigg lär du bli iaf. Men ja, medelmåttigt betyg med varningen: Köp på egen risk. För detta är med handen på hjärtat ingen bra smak. Speciellt inte för en ”cola”.

Slutbetyg