Shark god – Shark Power

Standard

Mer koffein än en Nocco och varningssymboler för både brandfarligt innehåll och gift på burken, detta blir nog intensivt.

Hur smakar det?
Doftar generisk energidricka, typ Battery blandat med bubbelgum. Mer Battery än bubbelgum typ. Smaken är mild, på gränsen till menlös. En lätt sötad standardsmak på energidricka utan några speciella egenskaper. Smaken är trevlig, men med tanke på den tuffa utsidan tänkte jag mig något av en käftsmäll i form av smak. Den blir nästan lite sträv i känslan mot slutet av varje klunk, som Battery Energy drink som ger en en sträv känsla på tungan efter varje klunk. Kanske 50% av den effekten återfinns i denna drickan. Smaken växer på mig en aningens men går bara från ganska trevlig till trevlig.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på cooperscandy.se

Slutsats
Det är en energidricka med rejält med krut i, den saken är klar. 66mg koffein per 100ml. Vilket är mer än Nocco och dubbelt så starkt som Monster. Tuff burk men med ett innehåll som inte riktigt matchar. Helt okej dricka, generisk energidricka-smak, hade kunnat vara något jag sodastreamat. Men varför inte liksom? Känner man för lite extra energi innanför västen är hajguden ett helt okej alternativ.

Slutbetyg

G Fuel – Watermelon Limeade

Standard

Vattenmelon och lime kanske funkar, hade nog hellre haft bara vattenmelonen dock

Hur smakar det?
Trevlig ganska så mild smak av vattenmelon, inte sådär överdrivet intensiv och syntetisk som vissa sorter kan vara. Tänk en mildare variant av Monster – Ultra Watermelon. Vet inte riktigt vart limen döljer sig dock. Om vattenmelonen är mild så är limen mildare. Det finns en aning till lime syrlighet, men den är som sagt knappt märkbar. Sötman på drickan hade de gärna fått skruva upp ett steg eller två, vill ha lite mera slisk på vattenmelonen. Den milda men behagliga smaken av vattenmelon hänger kvar länge och väl. Men det blir aldrig mer än bara trevligt.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ovrhypd.se

Slutsats
En helt okej dricka som levererar det den skall men inte mer än så. Förutom limen då som jag inte kan lokalisera riktigt. Men jag har hellre mer vattenmelon än lime oavsett så det blev ett bra resultat ändå. Som sagt så hade de gärna fått skruva upp sötman några steg, men annars en helt okej dricka. Import och dyr, så vill du ha sockerfritt med vattenmelon är det bättre att köpa exempelvis Monster Ultra Watermelon.

Slutbetyg

G Fuel – Rainbow Sherbert

Standard

Ser ut som en dricka direkt från planeten gull

Hur smakar det?
Oklart vart regnbågen är, iaf på doften, det doftar bara av grapefrukt. Smaken är dock inte av grapefrukt, märkligt nog, utan obestämt sött. Ganska svagt sött också. Det är faktiskt så menlöst att jag undrar om dom glömt stoppa i någon vidare smak. Finns som sagt en obestämd sötma i drickan som aldrig levererar något egentligen. Smaken är inte dålig, den är bara inte speciellt mycket. Trevligt men tråkigt på samma gång. Kolsyran är snudd på obefintlig den med, men det kan ha att göra med att det är tunna aluminium burkar och den har färdats långt. Men speciellt imponerade är den inte på något sätt.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Väldigt menlös dricka. Den är helt klart drickbar, men lämnar inga som helst intryck. Trevlig sötma men inget mer än så. Finns inga fler avslutande ord att skriva. En axelryckning i dryckesform.

Slutbetyg

G Fuel – Hype Sauce

Standard

Tydligen smakar hype som hallon och lemonad, låter syrligt

Hur smakar det?
Doftar som om någon stått i ett labb och gjort hallondoft från minnet. Smaken är väl inte mycket bättre den heller, fast inte katastrof heller. Det smakar syntetiskt hallon med en underton av något annat, som nog skall vara lemonad, men det smakar mest syntetiska hallon. Inte alls så syrligt som jag tänkte, utan detta är en ganska så söt histora. Sötman är ganska bra den med, smakar liksom inte sötningsmedel utan nästan som att det är i vanligt socker. Eller tja, isoglukos som amerikanarna är så förtjusta i. Ju fler klunkar jag tar desto mindre tycker jag om den dock. Den syntetiska smaken av hallon tär på smaklökarna och tröttar ut dem. Efter kanske 1/4 av burken ser jag fram emot att den tar slut.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
En av de svagare drickorna från G fuel så långt. Sen är inte hallon på läsk något jag suktar efter så det är lite motbacke för den oavsett. Men den är duglig, på gränsen dock till att gå mot det lägre betyget. Men råkar man gilla hallon så är detta kanske en hit. Jag är iaf inte speciellt hype för att köpa den igen.

Slutbetyg

Monster Juiced – Aussie Lemonade Style

Standard

Galet snygg burk som väl egentligen borde vara upp och ned iom att den är från Australien?

Hur smakar det?
Doftar bara helt vanlig lemonad. Smakar också typ helt vanlig. lemonad. Recension slut. Nej men det är en ganska så trevlig lemonad de bjuder på. En ganska så mild smak av lemonad, inte för syrlig men med en tydlig smak av citron. Sötman är där men mest ett komplement till drickan, huvudsaken här är friskheten och syrligheten i drickan. Med det sagt så hade jag gärna haft lite mer sötma, typ som gamla klassiska Burn Lemon. Märker att drickan försöker hävda sig med lite klassisk lemonad syrlighet, men det når inte hela vägen fram. Syrligheten är som sagt en aningens för mild, vilket jag inte riktigt vet hur jag ställer mig till för det gör den mer lättdrucken men inte direkt som jag vill ha en lemonad. Eftersmaken hänger kvar ett bra tag dock. Inga roliga små undertoner och oväntade smaker, kolsyrad lemonad helt enkelt.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ICA, bör därför finnas i de flesta butiker

Slutsats
Vi undslapp iaf WC-anka smaken. Hel okej dricka, men inget att riktigt uppmärksamma. Det är en kolsyrad lemonad med koffein i. Det mest spektakulära med drickan är burken, som är vansinnigt läcker! Men innehållet är sådär. Som sagt, inget fel på den den är bara så mellanmjölk det kan bli. Kommer falla i glömska fort.

Slutbetyg

G Fuel – Ninja Cotton Candy

Standard

Är det såhär Fortnite smakar?

Hur smakar det?
Vet inte om jag kan säga att det luktar spunnet socker direkt, mera av tuttifrutti med bubbelgum. Men en oerhört sötsliskig doft kommer ur burkens mynning, sliskeblask incoming? Väldigt oväntade smaker på denna drickan. Genast förs minnena till något i min barndom, jag kan inte sätta fingret på vad dock. En mental bild av smuläpplepaj och gammaldags vaniljglass dyker upp. Det är en äpplig och vaniljig prägel på drickan som jag inte kan skaka av mig. Spunnet socker tycker jag inte, men sött och sliskigt och faktiskt smått underbart oavsett. Nog kan jag känna något som jag tror skall smaka typ spunnet socker, men det är verkligen starka toner av vanilj på denna drickan. Sötman är nästan bra, det är en aningens ihåligt och drickan saknar lite kropp på grund av det. Eftersmaken, när det väl slutat smaka vanilj, är märkligt syrlig. Som att jag druckit en citronläsk av något slag. Inte en speciellt långvarig eftersmak utan ganska kort men intensiv. Lite som Ninjas tid på Mixer.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Generiskt sötslisk som antagligen smakar bubbelgum var tanken. Men istället fick jag en tripp till min barndom och äppelpaj med vaniljglass. Jag anser ändå att det är en helt okej utkomst av smaktestet. Spunnet socker är säkert smaksatt med massa olika saker så jag betvivlar inte att detta faktiskt smakar som något spunnet socker, bara inte en variant jag är van vid. Gott var det iaf, lite tråkigt med sötman och eftersmaken kunde varit lite roligare. Syrligheten förstör en aningens en annars eminent dricka.

Slutbetyg

G Fuel – Sage Mode

Standard

Det enda jag vet om Naruto är att det finns vansinnigt många avsnitt

Hur smakar det?
Intressant och inbjudande doft av vad jag tror är persika och någon citrusfrukt. Smaken är dock inte så mycket av en blandning av dessa dofter utan snarare bara av någon citrus. Nästan lite citronskal på smaken, då det är syrligt med lite beska. Det smakar ganska rejält av denna obestämda citrus tills persikan kommer fram och den kommer med bra vibrationer. Smaken skiftar från ganska tråkig citrus till en väldigt söt och härlig persika. Sötman är underbar och det märks inte i det minsta att vi har sockerfritt i burken. Varje ny klunk har dock den ganska så tråkiga tröskeln av citrus att ta sig över först, men den goda smaken av persika är en fin belöning. Eftersmaken hänger kvar ett bra tag och när citrusen gått sin väg så stannar den borta också. Riktigt trevligt!

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Tydligen är smaken pomelo och vit persika. Så någon märklig citrus helt enkelt, tydligen mest lik en grapefrukt. Persikan är verkligen stjärnan på denna drickan. Och det är väl bra att den har någon annan smak än persika, annars hade den bara blivit typ en Fanta Persika, fast sockerfri då. Just det sockerfria är väldigt bra denna gången för det smakar inte det minsta av sötningsmedel och sötman är fyllig. Trevligt för oss som gillar persika och kanske fullständig eufori för de som dessutom gillar Naruto.

Slutbetyg

G Fuel – Snow Cone

Standard

Krossad is med olika typers sirap, ser ut som Frankrikes flagga

Hur smakar läskeblasken?
Doftar typ bara bubbelgum, lite mer fruktig bubbelgum. Väldigt obestämd smak på drickan. Det smakar lite som att komma in på en godisbutik, tänk hemmakväll, och insupa doften av alla godissorter blandade tillsammans. Så smakar denna drickan. Ett virrvarr av sötsaker som smakar gott, men vet inte riktigt vad det smakar. Sötman är inte helt ok dock, känns ganska tydligt att detta innehåller kopiösa mängder sötningsmedel. Sukralos i detta fallet. Men även om sötman är ”ihålig” så är det helt okej. Sött och trevligt, men en dricka som är så rätt i mitten den bara kan bli.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Påminner mig om temat från en annan dricka Red, white & Boom – Freedom men med en lite annan smakprofil. Betyget landar dock på det samma. Detta är en okej dricka men inget jag skulle specifikt köpa igen, det finns många andra bra energidrickor som tampas om min uppmärksamhet. Hade de fått till sötman lite bättre hade nog betyget hoppat upp ett snäpp.

Slutbetyg

Rockstar – Lime Cucumber

Standard

Eftersom både gurka och lime enligt botanikens definitioner är bär så borde de kunna döpa denna till Green berries, bara en tanke

Hur smakar det?
Doftar som lime blandat med gräs, vilket kanske är aptitligt om du är en ko. Smaken är lite åt samma håll, lime med gräs. Det smakar lite som att någon blandat rengöringsmedel med gräs och sen kolsyrat det. Låter inte speciellt gott, nej det är det inte heller, men det är inte heller vidrigt. Det går liksom att dricka och jag har någon märklig fascination för den hemska smaken. För även om det inte är gott så kan jag mäkta med att ta flera klunkar av drickan. Sötman är faktiskt trevlig och gör det uthärdligt. Eftersmaken är mild lime med något grönt och en trevlig sötma. Men varje ny klunk får mig att tänka golvrengöringsmedel där de puttat i någon fräsch limedoft och att dörren till trädgården är öppen på sommaren så doften från medlet blandas med doften av nyklippt gräs. Två saker som är bra dofter, men inte något jag vill dricka.

Vart hittar jag läskeblasken?
Köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Jag tänkte mig typ gurkvatten med lite lime. Gurka är en av mina favoriter när det kommer till grönsaker och jag har faktiskt inget emot att de smakar lite ”gräsigt”. Men i dryckesfrom funkar det verkligen inte. Det kan vara kombinationen med den ganska så dåliga limesmaken de petat i drickan. Smakar verkligen som rengöringsmedel doftar, tänk WC-anka stilen. Men med allt detta sagt så kan jag, med nöd och näppe, ta mig igenom burken. Jag gör bara en hemsk grimasch varje gång jag tar en klunk.

Slutbetyg

G Fuel – Peach Rings

Standard

Tydligen smakar ringarna i Sonic som persika, inte undra på att han samlar på dem

Hur smakar det?
Väldigt mycket och väldigt bra doft av persika, påminner om en av mina favoriter, Fanta Peach. Smaken är bra den med. Till en början smakar det inte mycket, lite svagt av persika och en mild sötma. Men låter man det gå några sekunder bygger smaken upp och upp och upp till en fantastiskt välsmakande historia. Den tidigare lite blygsamma persikan smakar som saften från den solmognaste persikan jag kan tänka mig. Sötman vaknar också till liv och tillsammans är det snudd på eufori i munnen. Svårt att tro att denna drickan inte innehåller socker. Sötman är så oerhört välgjord att man inte märker av det sockerfria i det minsta. Fantastiskt.

Vart hittar jag läskeblasken?
Denna köptes på ovrhypd.se

Slutsats
Persika tillhör mina absoluta favoriter när det kommer till läskeblask. Så det ligger stor förhoppning på dessa drickor. G Fuel levererar dock till 110% och detta är till dato den bästa persika-smakande energidrickan jag smakat. Allt med den är perfekt. Om denna hade funnits på den svenska marknaden (till svenska priser) så hade detta lätt varit något att köpa några flak utav. Det är så vansinnigt gott.

Slutbetyg